Основні завдання (положення)
Басейнове управління водних ресурсів річки Тиса (далі – БУВР Тиси) є бюджетною неприбутковою організацією, яка належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів – Державного агентства водних ресурсів України (далі – Держводагентство).
БУВР Тиси у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно- правовими актами центральних органів виконавчої влади, що мають міжгалузеве значення, рішеннями обласної та місцевих державних адміністрацій, наказами, рішеннями колегії та іншими нормативними документами і актами Держводагентства та Положенням про Басейнове управління водних ресурсіврічки Тиса (ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державного агентства водних ресурсів України “12” липня 2023 р. № 83).
Виконання покладених завдань та функцій БУВР Тиси здійснює через Берегівське, Виноградівське, Мукачівське, Тячівське, Ужгородське міжрайонні управління водного господарства.
БУВР Тиси у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, територіальними органами Мінприроди, МНС, інших центральних органів виконавчої влади, правоохоронними органами, іншими організаціями, підприємствами і установами в частині виконання довгострокових комплексних програм щодо забезпечення надійної експлуатації водогосподарських систем, гідротехнічних споруд та здійснення заходів, пов’язаних із запобіганням шкідливій дії вод.
Основні завдання:
1.Забезпечення реалізації державної політики у сфері управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів у межах суббасейну Тиси району басейну річки Дунай;
2.Спрямування та координація діяльності організацій, що належать до сфери управління Держводагентства, з питань управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів у межах суббасейну Тиси району басейну річки Дунай;
3.Забезпечення реалізації державної політики у сфері водного господарства у межах суббасейну Тиси району басейну річки Дунай.
БУВР Тиси відповідно до покладених на нього завдань у межах суббасейну Тиси району басейну річки Дунай
- вносить пропозиції Держводагентству, органам виконавчої влади і органам місцевого самоврядування щодо розробки державних цільових і регіональних програм з питань управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів;
- бере участь у виконанні державних цільових програм з питань водного господарства, управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів та здійсненні заходів, пов’язаних із запобіганням шкідливій дії вод і ліквідацією її наслідків, включаючи протипаводковий захист сільських населених пунктів та сільськогосподарських угідь;
- розробляє план управління суббасейну річки Тиса та його оновлення;
- за координацією Держводагентства утворює та організовує роботу басейнової ради Тиси;
- приймає участь у розробці водогосподарських балансів, бере участь у вирішенні питань, пов’язаних із міжбасейновим розподілом стоку річок;
- узагальнює та аналізує дані про водогосподарську і гідрологічну обстановку та надає оперативну інформацію Держводагентству;
- координує здійснення заходів щодо екологічного оздоровлення поверхневих вод;
- забезпечує у межах компетенції контроль за дотриманням встановлених режимів роботи водосховищ, водогосподарських систем;
- веде державний облік водокористування та надає пропозиції Держводагентству щодо наповнення державного водного кадастру за розділами «Поверхневі водні об’єкти» і «Водокористування»;
- приймає звіти про використання води за формою № 2 ТП-водгосп (річна), перевіряє їх достовірність та узагальнює результати державного обліку водокористування;
- бере участь у забезпеченні задоволення потреб населення і галузей економіки у водних ресурсах;
- організовує виконання робіт, пов’язаних з мінімізацією наслідків шкідливої дії вод, зокрема шляхом забезпечення захисту від підтоплення, протипаводкового і протиповеневого захисту сільськогосподарських угідь, а також сільських населених пунктів;
- здійснює у межах повноважень, передбачених законом, разом з іншими органами виконавчої влади заходи щодо запобігання надзвичайним ситуаціям, зменшення руйнівних наслідків повеней, забезпечення безаварійного пропуску льодоходу та паводкових вод;
- забезпечує роботу функціональної підсистеми противопадкових заходів Єдиної системи цивільного захисту;
- здійснює моніторинг підтоплення сільських та селищних населених пунктів;
- володіє, користується і розпоряджається майном, яке закріплене за ним на праві оперативного управління, згідно з чинним законодавством;
- розробляє пропозиції щодо визначення пріоритетів розвитку водного господарства;
- розглядає та надає пропозиції територіальному органу Держводагентства (у разі його відсутності – Держводагентству) щодо можливості видачі дозволів на спеціальне водокористування;
- розглядає та надає пропозиції територіальному органу Держводагентства (у разі його відсутності – Держводагентству) щодо погодження нормативів водопостачання;
- розробляє режими роботи водосховищ, ставків, водогосподарських систем і каналів та орендованих водних об’єктів і надає пропозиції територіальному органу Держводагентства (у разі його відсутності – Держводагентству) стосовно їх встановлення;
- розглядає та надає пропозиції територіальному органу Держводагентства (у разі його відсутності — Держводагентству) стосовно погодження договорів оренди та паспортів водних об’єктів;
- розглядає і надає пропозиції Держводагентству та його територіальному органу стосовно погодження проектів на проведення робіт на землях водного фонду;
- розглядає та надає пропозиції територіальному органу Держводагентства (у разі його відсутності – Держводагентству) стосовно погодження меж зон санітарної охорони водних об’єктів та проектів встановлення розмірів смуг відведення та режиму користування ними;
- розглядає та надає пропозиції територіальному органу Держводагентства стосовно створення на річках та у їх басейнах штучних водойм та водопідпірних стінок;
- надає пропозиції Держводагентству щодо затвердження правил експлуатації водосховищ комплексного призначення;
- здійснює заходи щодо екологічного оздоровлення поверхневих вод;
- проводить моніторинг якості вод на транскордонних ділянках водотоків, визначених відповідно до міждержавних угод про співробітництво на транскордонних водних об’єктах;
- проводить моніторинг якості масивів поверхневих вод, забір води з яких здійснюється для задоволення питних та господарсько-побутових потреб населення;
- проводить державний моніторинг вод відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
- здійснює моніторинг масивів поверхневих вод у випадках їх аварійного забруднення з метою з’ясування масштабу та наслідків;
- узагальнює дані державного моніторингу вод та повідомляє Держводагентство, органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування про стан масивів поверхневих вод;
- здійснює діяльність, пов’язану з придбанням, зберіганням, використанням прекурсорів для виконання інструментально-лабораторних робіт при проведенні моніторингу довкілля, згідно з чинним законодавством;
- проводить аналіз якості поверхневих вод та сповіщає органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування, а також надає результати Держводагентству;
- організовує роботу, пов’язану із забезпеченням єдності та необхідної точності вимірювань, підвищенням рівня метрологічного забезпечення відповідно до вимог нормативних документів з метрологічної діяльності;
- визначає існуючий та перспективний потенціал енерговикористання і енергозбереження, впровадження першочергових та перспективних енергозберігаючих заходів;
- розглядає та погоджує технічні умови для проектування будівництва та реконструкції водогосподарських об’єктів;
- розглядає проектно-кошторисну документацію на будівництво (реконструкцію) окремих об’єктів інженерної інфраструктури водогосподарських об’єктів;
- забезпечує проектування, будівництво і реконструкцію водогосподарських об’єктів та окремих об’єктів інженерної інфраструктури, водогосподарських об’єктів багатоцільового використання;
- подає Держводагентству пропозиції щодо розроблення, перегляду і ствердження нормативної документації з проектування, будівництва та експлуатації водогосподарських об’єктів;
- виконує функції замовника на проектування, будівництво і реконструкцію природоохоронних та інших об’єктів інженерної інфраструктури;
- забезпечує експлуатацію державних водогосподарських об’єктів комплексного призначення, проведення планово-запобіжних ремонтів споруд, а також здійснює ремонт меліоративної мережі та її гідротехнічних споруд на договірних засадах;
- забезпечує проведення робіт із запобігання пошкодженню та аваріям на водогосподарських об’єктах;
- забезпечує проведення моніторингу технічного стану гідротехнічних споруд, що належать водогосподарським організаціям на правах оперативного управління;
- готує пропозиції Держводагентству щодо паспортизації малих річок;
- здійснює за дорученням Держводагентства міжнародне співробітництво у галузі використання і охорони вод та відтворення поверхневих водних ресурсів транскордонних вод басейну р. Тиса, готує відповідні пропозиції Держводагентству, бере участь у нарадах Уповноважених, їх заступників та робочих груп сторін;
- за погодженням з Держводагентством бере участь у реалізації міжнародних програм і грантових угод у галузі використання і охорони вод відтворення водних ресурсів та протипаводкового захисту, впроваджує плану правління басейном р. Тиса;
- забезпечує функціонування розвиток спільної українсько-угорської автоматизованої інформаційно-вимірювальної системи для прогнозування паводків і управління водними ресурсами в басейні р. Тиса (АІВС «Тиса») та геоінформаційної системи водогосподарських об’єктів Закарпатської області;
- організовує наукову, науково-технічну, інвестиційну, інформаційну, видавничу діяльність, сприяє створенню і впровадженню сучасних інформаційних технологій та комп’ютерних мереж у сфері розвитку водного господарства, управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів;
- забезпечує інформування громадськості про реалізацію державної політики у сфері розвитку водного господарства, управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів, а також проводить заходи з популяризації екологічних знань, дбайливого ставлення до водних ресурсів, забезпечує відкритість діяльності шляхом взаємодії зі ЗМІ та використання засобів поширення інформації’;
- здійснює інші повноваження, визначені законом.
Управління для виконання покладених на нього завдань має право:
- залучати в установленому порядку до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань вчених і фахівців, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
- отримувати безоплатно від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб, а також громадян та їх об’єднань інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
- скликати наради, утворювати комісії та робочі групи, проводити наукові конференції, семінари з питань, що належать до сфери його компетенції;
- користуватися відповідними інформаційними базами даних державних органів, державними, у тому числі урядовими, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
- надавати платні послуги на замовлення юридичних і фізичних осіб на підставі господарсько- та цивільно-правових договорів. Використовувати отримані доходи виключно для здійснення видатків на покриття витрат, пов’язаних з організацією та наданням таких послуг, своє утримання, а також випадків на інші напрями для реалізації цілей і завдань, передбачених цим Положенням;
- здійснювати інші повноваження відповідно до чинного законодавства України;
- управління здійснює свої повноваження безпосередньо та через створені в установленому порядку підпорядковані йому організації;
- управління у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, територіальними органами Держводагентства, ДСНС, інших центральних органів виконавчої влади, правоохоронними органами, водогосподарськими організаціями та підприємствами і установами, які належать до сфери управління Держводагентства, басейновою радою, іншими організаціями, підприємствами і установами;
- управління у межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Держводагентства, видає накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує та контролює їх виконання;
- управління очолює керівник (начальник), який призначається на посаду звільняється з посади Головою Держводагентства шляхом укладення та розірвання з ним контракту за погодженням з місцевою державною адміністрацією.Керівник Управління може мати заступників, яких призначає та звільняє з посад за погодженням з Держводагентством.