Чи буде судноплавство на прикордонних водах р.Тиса в районі міста Чоп?
Саме для обговорення цієї проблеми 30 травня на запрошення Верхнє-Тисайської Дирекції охорони довкілля та водних справ (Угорщина) заступник начальника Закарпатського облводгоспу, Заступник Уповноваженого Уряду з питань українсько-угорських прикордонних вод О.М.Іваницький приймав участь у конференції з питань реалізації проекту “Охорона природи, розвиток регіону і судноплавство на Верхній Тисі” у рамках Програми ІNTERREG ІІІ/А.
Мета проекту – розробка концепції впорядкування руслових процесів з особливим акцентом на покращення параметрів стоку з врахуванням збереження цінностей природи, водної фауни та флори, дослідження логістичного центру в районі м.Загонь з проведенням повної екологічної експертизи. Проектом заплановано також виготовлення техніко-економічного обгрунтування з врахуванням природних і економічних особливостей розвитку території проекту, що охоплює три країни- Україну, Угорщину, Словаччину.
В рамках заходів проект передбачає проведення дослідження ділянки Токай -Загонь р.Тиса щодо формування і підтримки на цій ділянці судноплавного шляху ІV категорії, тобто впорядкувати водний шлях для суден тонажністю 1500 тонн. Саме обговоренню цієї теми і була присвячена конференція.
Результати поступу проекту представив його менеджер, пан КарольУроі, особлим акцентом на результати проведення робіт з дослідження русла.
Під час обговорення виступаючі підтримали ідею створення судноплавної траси р.Тиса на цій ділянці, але підкреслили, що втручання у природні умови заплави і русла ріки повинно бути з ретельним дотриманням природоохоронних вимог і правил під чітким контролем і інспектуванням.
Заступник Уповноваженого Уряду України також наголосив, що у рамках у Програми ІNTERREG є можливість проведення спеціалістами, науковцями всебічної, детальної екологічної експеризи і виготовлення ТЕО і якщо науковці прийдуть до висновку, що Верхня-Тиса може бути судноплавною, тоді ми це можемо підримати.
Регіон Чоп-Загонь- Черна-над-Тісов сприятливий для вкладання інвестицій. Таке географічне положення стане ще більш привабливим, якщо розвинутий залізничний транспортний вузол розшириться ще водним шляхом.
Однією з причин розвитку судноплавства у цьому трикутнику є створення у перспективі промислового парку поблизу та будівництво металопрокатного заводу “VorsklaSTeel”, виробничі потужності якого потребують розвитку водного шляху по Тисі.
На конференції від України були присутні також представники мерії м.Чоп і с.Соломоново.