Здійснення контролю за проведенням руслоочисних робіт на річках Закарпатської області

Басейновим управлінням водних ресурсів річки Тиса вживаються заходи щодо технічного контролю за проведенням руслоочисних робіт на території Закарпатської області.

Станом на сьогодні, офіційно виконання робіт на землях водного фонду здійснюють 16 суб’єктів господарювання відповідно до розроблених Відділом комплексного проектування «Закарпаттяводпроект» Басейнового управління водних ресурсів річки Тиса та погоджених відповідно до чинного законодавства робочих проектів.

Приклад проведення робіт у відповідності до вимог робочого проекту

За ініціативи Басейнового управління водних ресурсів річки Тиса ще 25 квітня 2014 року в Тячівській районній державній адміністрації проведено координаційну нараду щодо порядку проведення руслоочисних робіт на землях водного фонду та посилення контролю за їх проведенням. У нараді прийняли участь представники Департаменту екології та природних ресурсів Закарпатської обласної державної адміністрації, Державної екологічної інспекції у Закарпатській області, Закарпатської міжрайонної прокуратури з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері, Управління охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства в Закарпатській області, суб’єктів господарювання, які мають право проводити роботи на землях водного фонду на території Тячівського та Рахівського районів, а також голів селищних та сільських рад, на території яких проводяться дані роботи.

Також, на виконання вимог пункту 3 Міжвідомчої наради керівників правоохоронних, контролюючих та інших уповноважених органів «Про стан дотримання органами державної виконавчої влади, місцевого самоврядування, державного контролю вимог законодавства щодо охорони водних ресурсів та раціонального використання надр, у тому числі при видобуванні піщано-гравійної суміші» від 15 квітня 2014 року, а також відповідно до Наказу Басейнового управління водних ресурсів річки Тиса                  № 19 від 02 квітня 2014 року, Басейновим управлінням водних ресурсів річки Тиса, спільно з Державною екологічною інспекцією у Закарпатській області, за участі представників підвідомчих міжрайонних управлінь водного господарства проводяться заходи з перевірки стану дотримання вимог природоохоронного законодавства суб’єктами господарювання, що здійснюють санкціоновані руслоочисні роботи на річках Закарпатської області.

В рамках вищевказаних перевірок було проведено обстеження місць виконання руслоочисних робіт на території Тячівського, Рахівського та Виноградівського районів. До перевірок були залучені також неурядові громадські організації, зокрема: Виноградівське районне громадське формування «Апологет» з охорони громадського порядку і державного кордону.

За результатами проведених перевірок складені відповідні Акти по кожному об’єкту, в яких вказано виявлені порушення та недоліки, а також терміни їх усунення. Найбільш типовими недоліками є: порушення технології виконання робіт, відсутність приоб’єктних складів, відсутність інформаційних стендів на ділянках проведення робіт та приоб’єктних складах, тощо. У випадку їх невиконання у встановлені терміни БУВР Тиси залишає за собою право на відкликання раніше наданих погоджень.

Разом з тим, Басейнове управління водних ресурсів річки Тиса вважає за необхідне наголосити на те, що виконання всіх інших робіт на землях водного фонду Закарпатської області, крім санкціонованих ділянок, є незаконними та такими, де здійснюється самовільний забір піщано-гравійної суміші. Найбільш напружена соціально-екологічна ситуація щодо самовільного забору піщано-гравійної суміші склалась саме в Тячівському та Виноградівському районах, зокрема в басейні р. Тересва Тячівського району та р. Тиса в районі с. Пийтерфолво Виноградівського району.

Приклад проведення робіт з розчистки русла з недотриманням вимог робочого проекту

Тячівське та Виноградівське міжрайонне управління водного господарства неодноразово звертались до місцевих правоохоронних та природоохоронних органів про виявлені порушення Водного кодексу України з проханням вжити невідкладних заходів щодо їх усунення. В той же час, органи місцевого самоврядування самоусунулися від контролю за ситуацією на річках області, а в окремих випадках, несанкціоновані роботи здійснюються за їх мовчазної згоди.

Окреме питання – це надходження коштів на рахунки сільських та селищних рад у вигляді податків за виконання руслоочисних робіт. Зазначаємо, що до компетенції БУВР Тиси дане питання не входить, тому вважаємо, що територіальні органи Міндоходів, повинні розробити чіткий механізм сплати та здійснення контролю за дотриманням вимог податкового законодавства при виконанні руслоочисних робіт.

З метою забезпечення своєчасного та дієвого контролю за додержанням вимог чинного законодавства на водних об’єктах Закарпатської області, попередження несанкціонованого відбору піщано-гравійної суміші з русел річок, забезпечення надходжень до місцевих бюджетів, сплати податків та інших обов’язкових платежів, а також мінімізації шкоди навколишньому природному середовищу, Басейнове управління водних ресурсів річки Тиса розробило новий регіональний нормативно-правовий акт – «Порядок проведення робіт з розчистки русел річок на території Закарпатської області», який доповнюючи норми чинного законодавства, здійснював би більш детальне впорядковування відносин держави, місцевої громади та суб’єктів господарювання при проведенні руслоочисних робіт на водних об’єктах Закарпатської області.

Для якнайшвидшого затвердження «Порядку проведення робіт з розчистки русел річок на території Закарпатської області» БУВР Тиси підготувало проект розпорядження Закарпатської обласної державної адміністрації про «Порядок проведення руслоочисних робіт на річках Закарпатської області». Ознайомитись з проектом розпорядження та Порядком можна перейшовши за посиланням: проект_розпорядження та Порядок.doc.

Шановні читачі, просимо ознайомитись з документами та внести свої зауваження і пропозиції.

 

 

766 переглядів