ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля: «Реконструкція правобережної дамби р. Тиса та р. Боржави на ділянці с. Бадалово – с. Вари Берегівського району Закарпатської області»

ПОВІДОМЛЕННЯ

про плановану діяльність, яка підлягає оцінці

впливу на довкілля

БАСЕЙНОВЕ УПРАВЛІННЯ ВОДНИХ РЕСУРСІВ РІЧКИ ТИСА 01037057 інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

  1. Інформація про суб’єкта господарювання.

Україна, 88000, Закарпатська обл., місто Ужгород, СЛОВ’ЯНСЬКА НАБЕРЕЖНА, будинок 5, 380990283642

(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи – підприємця (поштовий індекс, адреса),контактний номер телефону)

  1. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.

Планована діяльність, її характеристика.

Планована діяльність «Реконструкція правобережної дамби р. Тиса та р. Боржави на ділянці с. Бадалово – с. Вари Берегівського району Закарпатської області» здійснюватиметься в одну чергу, але передбачатиме три пускові комплекси: – перший пусковий комплекс: реконструкція правобережної дамби р. Тиса на ділянці ПК-0–ПК-10+31(від с. Вари до гирла річки Боржава) Берегівського району Закарпатської області (довжина 1,031 км); в тому числі берегоукріплення, підпірна стінка та влаштування експлуатаційної дороги; – другий пусковий комплекс: реконструкція правобережної дамби р. Тиса на ділянці ПК 10+31–ПК 55+21 Берегівського району Закарпатської області; в тому числі влаштування експлуатаційної дороги і 3-х переїздів; – третій пусковий комплекс: Реконструкція правобережної дамби на р. Тиса на ділянці ПК 55+21– ПК 95+78 Берегівського району, в тому числі влаштування експлуатаційної дороги, 4-х переїздів та монтаж і демонтаж огорожі з колючого дроту.

Технічна альтернатива 1.

Від ПК-39+60 до ПК-41+92 -протифільтраційні заходи. Влаштування протифільтраційного елементу відбувається на попередньо ущільнений грунт, який покривають геотекстилем Tipptex BS 25. По геотекстилю влаштовують геомембрану товщиною 1.5мм та знову покривають геотекстилем Tipptex BS 25. Даний протифільтраційний елемент засипають шаром дренажного піску h=300мм., родючим грунтом h=500мм та протиерозійним геоматом Enkamat A20. Довжина влаштування протифільтраційного комплексу становить 232 м та розташований від ПК-39+60 до ПК-41+92, а саме в місці староріччя. Від ПК-5+30 до ПК-9+70 – кріплення великогабаритним каменем. Влаштування підпірної стінки. Планованою діяльністю передбачено підпірну стінку на ділянках ПК0+95 – ПК5+31 та ПК7+80 – ПК10+31 по довжині проєктної дамби з метою утримання грунтових мас від зсуву. Підпірна стінка – консольна, тонкостінна кутникового типу із монолітного залізобетону, загальними габаритними розмірами 3,5х4,0 м.

Технічна альтернатива 2.

Укріплення правобережної дамби р. Тиса та р. Боржави монолітним залізобетоном на трубних сваях. Недоліками є необхідність облаштування дренажу для зниження рівня ґрунтових вод з боку берега; неможливість використовувати на обривистих берегах, мале заглиблення в грунт; досить висока складність і вартість монтажу, висока вартість транспортування матеріалу до місця робіт.

  1. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Закарпатська обл. Берегівський р-н Бадалово

Закарпатська обл. Берегівський р-н Вари

Закарпатська обл. Берегівський р-н Галабор

3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.

Берегівська територіальна громада (с. Бадалово, с. Вари, с. Галабор)

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.

Закарпатська обл. Берегівський р-н.

Територіальна альтернатива №1- Місцем планованої діяльності є землі водного фонду (в т.ч. для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд), розташовані в межах с. Галабор, с. Вари та с. Бадалово Берегівського району Закарпатської області

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.

Закарпатська обл. Берегівський р-н.

Територіальна альтернатива №2 не розглядається, оскільки реконструкція правобережної дамби р. Тиса та р Боржава в інших місцях недоцільна, адже планованою діяльністю передбачено охоплення усіх аварійних ділянок правобережної дамби на даній території під час обстежень.

  1. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.

Реалізація планованих рішень з реконструкції правобережної дамби матиме позитивний вплив на соціальні умови – забезпечить захист правого берега р. Тиса та р. Боржави на ділянці с. Бадалово – с. Вари від руйнування під час паводку, недопущення підтоплення території в результаті підйому рівнів води в річках, попередження руйнування берегів та можливих втрат земель, упорядкується прилегла територія .

  1. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).

Функціональне призначення – захист територій від підтоплень та затоплень. Довжина – 9 478 м.; ширина по гребеню – 4м.; Відкоси – 1:3; висота насипу дамби -становитиме 0,3-1,2м. Планована діяльність «Реконструкція правобережної дамби р. Тиси та р. Боржави на ділянці с. Бадалово – с. Вари Берегівського району Закарпатської області» здійснюватиметься в одну чергу, але передбачає три пускові комплекси: Перший пусковий комплекс: реконструкція правобережної дамби р. Боржава на ділянці ПК-0 ПК-10+31 (від с. Вари до гирла річки Боржава) Берегівського району Закарпатської області, в тому числі берегоукріплення, підпірна стінка та влаштування експлуатаційної дороги. Другий пусковий комплекс: реконструкція правобережної дамби р. Тиса на ділянці ПК-10+31 – ПК-55+21, в тому числі влаштування експлуатаційної дороги та 3-х переїздів. Третій пусковий комплекс: реконструккція правобережної дамби р. Тиса на ділянці ПК-55+21 –ПК-95+78, в тому числі влаштування експлуатаційної дороги, 4-х переїздів та демонтаж/монтаж огорожі із колючого дроту. Гідротехнічні рішення. Довжина проєктної дамби становить 9 478м. Укоси дамби становлять: 1. Від ПК-0+95 до ПК-12+82 – 1:2; 2. Від ПК-12+82 до ПК-95+78 – 1:3. Ширина по гребені дамби становить 4м. Висота насипу дамби становить 0,3-1.2м. відносно гребеня реконструйованої дамби. Рівень насипу дамби становить від 1,0м. відносно горизонту високих вод (ГВВ). Об’єм грунту для насипу дамби – 670 342 м3. Від ПК-39+60 до ПК-41+92 передбачаються протифільтраційні заходи. Влаштування протифільтраційного елементу відбувається на попередньо ущільнений грунт, який покривають геотекстилем Tipptex BS 25. По геотекстилю влаштовують геомембрану товщиною 1.5мм. та знову покривають геотекстилем Tipptex BS 25. Даний протифільтраційний елемент засипають шаром дренажного піску h=300мм., родючим грунтом h=500мм. та протиерозійним геоматом Enkamat A20. Довжина влаштування протифільтраційного комплексу становить 232 м. та розташований від ПК-39+60 до ПК-41+92, а саме в місці староріччя. Від ПК-5+30 до ПК-9+70 передбачено кріплення великогабаритним каменем. Влаштування підпірної стінки. Планованою діяльністю передбачено підпірну стінку на ділянках ПК0+95 – ПК5+31 та ПК7+80 – ПК10+31 по довжині проєктної дамби з метою утримання грунтових мас від зсуву. Підпірна стінка запроєктована консольна, тонкостінна кутникового типу із монолітного залізобетону, загальними габаритними розмірами 3,5х4,0м. Планованою діяльністю передбачено залізобетонні монолітні сходи по грунту загальною висотою 10,25м та довжиною 19,6м. Сходинки розміром 150х300м для утримання ухилу 1:2 згідно укосу проєктної дамби. Сходи передбачено як технічні, шириною 750мм. З правого боку запроєктовано тетиву для влаштування водпоста із швеллера П10, який замонолічується у бетон. Службовий проїзд передбачено влаштування проїзду по гребені дамби для її обслуговування. Категорія – технічний проїзд ( V ) Загальна довжина – 9 579,0 м. (ПК0+0,00 – ПК95+79,0) Ширина проїзної частини – 3,0 м., узбіччя з обидвох сторін – 0,5м. На плані присутні 17 з’їздів та на ПК92+41,4 та площадка для розвороту техніки, розміром 15х15м., з урахуванням проїзної частини. Проїзна частина дороги з двоскатним поперечним профілем – 20‰. Дорожній одяг: Конструкція дорожнього одягу Тип-1 ( покриття дамби), 28 920,0 м2 – Верхній шар покриття з асфальтобетону гарячого щільного дрібнозернистого тип Б марки ІІ на бітумі БНД 60/90, h=5см; – Щебенево – піщана суміш С-7, h=15см. Конструкція дорожнього одягу Тип-2 ( покриття з’їздів), 1 733,0 м2 – Кладка бутовим каменем, h=16см; – Вирівнюючий шар з цементно – піщаної суміші (1:5), h=15см. Узбіччя, 9 598,0 м2 – Укріплення узбічь щебенем, h=10см. Для забезпечення безпеки руху і орієнтування водіїв проектом передбачається встановлення дорожніх знаків згідно з ДСТУ 4100:2014. – Кількість стійок дорожніх знаків – 15 шт. – Кількість дорожніх знаків – 15 шт. Планованою діяльністю передбачено встановлення шлагбаумів ( 15шт.) біля з’їздів, з метою обмеження несанкціонованого руху автомобілів по гребені дамби.

  1. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.

Екологічні та інші обмеження планованої діяльності передбачають дотримання вимог Водного кодексу України т а Земельного кодексу України, Закону України «Про природно-заповідний фонд України». Враховуються гідрологічні розрахунки, екологічні, санітарно-гігієнічні, протипожежні, обмеження згідно чинних нормативних документів. На всіх етапах реалізації проектні рішення повинні здійснюватися у відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки, в тому числі вимог Закону України «Про охорону земель»; Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»; Закону України «П р о охорону атмосферного повітря» . Дотримання обмежень прибережних захисних смуг р. Тиси та р. Боржави . Екологічні т а інші обмеження планової діяльності встановлюються з г і д н о ч и н н о г о законодавства України. Режим господарської діяльності в межах прибережної захисної смуги та правовому режимі зони санітарної охорони водних об’єктів. Не допускається потрапляння паливно-мастильних матеріалів у воду, а також на ґрунти. Відходи, я к і будуть утворюватися в процесі виконання робіт, будуть локалізовані з наступним централізованим вивезенням.

щодо технічної альтернативи 2.

Екологічні та інші обмеження планованої діяльності щодо технічної альтернативи 2 аналогічні технічній альтернативі 1.

щодо територіальної альтернативи 1.

Реконструкція правобережної дамби р. Тиса та р. Боржави буде здійснюватися на землях водного фонду у прибережних захисних смугах у адміністративних межах с. Галабор, с. Вари та с. Бадалово Берегівського району Закарпатської області.

щодо територіальної альтернативи 2.

Екологічні та інші обмеження планованої діяльності щодо територіальної альтернативи 2 аналогічні територіальній альтернативі 1.

  1. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1.

Еколого-інженерна підготовка передбачає: польове обстеження р. Тиса та р. Боржава; інженерно-топографічні вишукування; розміщення інвентарних тимчасових приміщень, необхідних для ведення робіт; доставка на територію планованої діяльності необхідних механізмів та сировинних ресурсів; влаштування місця стоянки механізмів.

щодо технічної альтернативи 2.

Аналогічно до технічної альтернативи 1.

щодо територіальної альтернативи 1.

Дотримання проектних рішень в період будівництва і експлуатації, що забезпечуватиме раціональне використання природних ресурсів. Передбачені охоронні, захисні та компенсаційні заходи.

щодо територіальної альтернативи 2.

Аналогічно до територіальної альтернативи 1.

  1. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

щодо технічної альтернативи 1.

Вплив на атмосферне повітря: при виконанні будівельних робіт можливий тимчасовий вплив на повітряне середовище, пов’язаний з викидами забруднюючих речовин, що утворюються під час роботи ДВЗ автотранспорту, будівельної техніки та механізмів. Шумове навантаження: очікується шумовий вплив на прилеглу територію, зумовлений роботою ДВЗ автотранспорту, будівельної техніки та механізмів. Вплив на геологічне середовище: негативних впливів не передбачається. Вплив на водне середовище: скиду стічних вод – не передбачається. Утворення відходів: в результаті планованої діяльності будуть утворюватися тверді побутові відходи внаслідок процесів життєдіяльності робітників. Вплив на ґрунти та рослинний покрив – незначний, короткочасний вплив внаслідок роботи техніки відбуватиметься пошкодження трав’яного покриву. Вплив на об’єкти природно-заповідного фонду – планована діяльність не передбачає проведення робіт на об’єктах природно-заповідного фонду; соціальне середовище – вплив на соціальне середовище очікується позитивний. Жодних соціальних конфліктів, викликаних виконанням заходів планованої діяльності, не очікується. Земельні ділянки у місцевих жителів не вилучаються, якість земель не погіршується. Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря очікується тільки на етапі реконструкції. Максимальні рівні шуму менші від допустимих нормативів, як для денної, так і нічної пори доби. Шкідливих впливів на здоров’я жителів від планованої діяльності не очікується. техногенне середовище – вплив відсутній.

щодо технічної альтернативи 2.

Аналогічно щодо технічної альтернативи 1.

щодо територіальної альтернативи 1.

На соціальне середовище – незначні викиди забруднюючих речовин, шумовий вплив від роботи механізмів, які не будуть перевищувати гранично допустимі концентрації та норми допустимого впливу. Вплив визначається за результатами досліджень електромагнітних випромінювань, рівня вібрації і шуму; – на рослинний та тваринний світ – незначні викиди забруднюючих речовин, шумовий вплив від роботи механізмів під час виконання будівельних робіт. Вплив визначається за результатами досліджень та програми моніторингу

щодо територіальної альтернативи 2.

Аналогічно до територіальної альтернативи 1

  1. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).

Друга категорія

10 Інфраструктурні проекти Інфраструктурні проекти: облаштування індустріальних парків; будівництво житлових кварталів (комплексів багатоквартирних житлових будинків) та торговельних чи розважальних комплексів поза межами населених пунктів на площі 1,5 гектара і більше або в межах населених пунктів, якщо не передбачено їх підключення до централізованого водопостачання та/або водовідведення; будівництво кінотеатрів з більш як 6 екранами; будівництво (облаштування) автостоянок на площі не менш як 1 гектар і більш як на 100 паркомісць; будівництво аеропортів та аеродромів з основною злітно-посадковою смугою довжиною до 2100 метрів; будівництво залізничних вокзалів, залізничних колій і споруд; будівництво перевантажувальних терміналів та обладнання для перевантаження різних видів транспорту, а також терміналів для різних видів транспорту; будівництво гребель та встановлення іншого обладнання для утримання або накопичення води на тривалі проміжки часу; проведення робіт з розчищення і днопоглиблення русла та дна річок, берегоукріплення, зміни і стабілізації стану русел річок; будівництво трамвайних колій, підвісних канатних доріг та фунікулерів або подібних ліній, що використовуються для перевезення пасажирів; будівництво підземних, наземних ліній метрополітену як єдиних комплексів, у тому числі депо з комплексом споруд технічного обслуговування; будівництво акведуків та трубопроводів для транспортування води на далекі відстані; будівництво магістральних продуктопроводів (трубопроводів для транспортування газу, аміаку, нафти або хімічних речовин); будівництво повітряних ліній електропередачі напругою 220 кіловольт і більше та підстанцій напругою 330 кіловольт і більше; будівництво гідротехнічних споруд морських і річкових портів; будівництво глибоководних суднових ходів, у тому числі у природних руслах річок, спеціальних каналів на суходолі та у мілководних морських акваторіях, придатних для проходження суден, а також каналів у протипаводкових цілях та гідротехнічних споруд; спеціалізовані морські або річкові термінали; проведення прибережних робіт з метою усунення ерозії та будівельних робіт на морі, які призводять до зміни морського узбережжя, зокрема будівництво основних гідротехнічних споруд, підводні звалища ґрунтів, а також інші роботи на морі, крім експлуатаційних днопоглиблювальних робіт; установки для очищення стічних вод з водовідведенням 10 тисяч кубічних метрів на добу і більше;”

  1. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).

Підстав немає

  1. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

у відповідності із ст. 6 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”.З № 2059 VII від 23.05.2017

  1. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:

підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;

проведення громадського обговорення планованої діяльності;

аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;

врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.

  1. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

  1. Рішення про провадження планованої діяльності.

Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде

Дозвіл на виконання будівельних робіт

(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

що видається Державна інспекція архітектури та містобудування України

(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

  1. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до

Департамент екології та природних ресурсів Закарпатської обласної державної адміністрації, 88008, м. Ужгород, пл. Народна, 4, central@ecozakarpat.gov.ua, тел./факс (0312) 61-67-01, Урись Ігор Омелянович

(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)

{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}

145 переглядів