«Необхідне фінансування на дороги, протипаводкові заходи та інше», – закарпатські нардепи звернулись до Прем’єра Гончарука
Народні депутати від Закарпаття Василь Петьовка, Валерій Лунченко, Роберт Горват та Владіслав Поляк звернулись до Прем’єра Олексія Гончарука. У колективному зверненні йдеться про те, що для Закарпатської області вкрай потрібне фінансування на реалізацію «Програми розвитку українських Карпат», побудову залізничної колії для сполучення зі Словаччиною та іншими країнами Євросоюзу, направлення коштів на протипаводкову програму «Тиса» та відновлення об’єктів протипаводкового захисту, повернення коштів дорожнього експерименту, відновлення фінансування на ремонт доріг, що пролягають Виноградівським та Іршавським районами, а також на побудову нових пунктів пропуску та розбудову існуючих на кордонах з Румунією, Угорщиною, Словаччиною та Польщею.
У колективному зверненні, народні депутати Василь Петьовка, Валерій Лунченко, Роберт Горват та Владіслав Поляк просять Прем’єра Гончарука невідкладно розглянути ряд питань, що потребують виділення коштів.
Фінансування Державної програми розвитку регіону українських Карпат на 2020-2022 роки
Народні депутати вказують, що на Державну програму розвитку регіону українських Карпат на 2020-2022 роки, розроблену згідно з Указом Президента, спрямовану на покращення соціального та економічного розвитку українських Карпат, підвищення транспортної доступності окремих гірських територій, побудову доріг, створення нових робочих місць, розвиток туризму в регіоні Карпат, зокрема Закарпатської, Івано-Франківської, Львівської та Чернівецької областей, згідно Указу Президента «Про розвиток регіону українських Карпат» мають бути передбачені видатки, однак у державному бюджеті коштів на неї не передбачено.
Реалізація залізничного сполучення зі Словаччиною
Одним з пріоритетних напрямків розвитку залізничного сполучення з країнами-членами ЄС, є розвиток сполучення зі Словацькою Республікою. Реалізація цього проекту забезпечить залізничне сполучення Ужгорода з Кошице, а далі – рух до Братислави, Відня та Праги. Україна отримає зручний та комфортний маршрут до країн Центральної та Західної Європи. Щоб цей проект реалізувати, необхідно підготувати техніко-економічне обґрунтування та проектно-кошторисну документацію на відновлення залізничної колії шириною 1435 мм від станції Чоп до станції Ужгород з доведенням до платформи залізничного вокзалу «Ужгород».
Закарпаття досі не отримало кошти від митного експерименту за 2018 рік
Всупереч постановам Кабміну та рішенням судів Державне казначейство досі не забезпечило перерахування компенсації спеціальному фонду обласного бюджету Закарпатської області коштів , які б мали іти на ремонт та утримання доріг від так званого «митного експерименту». Йдеться про 101 млн. 434 тис. Ці кошти вкрай необхідні для фінансування робіт з ремонту доріг в області
– З 2007 року не фінансується протипаводкова програма «Тиса» та не виділені кошти на відновлення дамб після паводків 2017 та 2019 років
Упродовж 1998, 2001, 2010, 15-17 грудня 2017, 20-25 травня 2019 рр, територією Закарпаття пройшли інтенсивні паводки, що завдають
З 2007 року протипаводкова програма «Тиса» не фінансується. За підрахунками фахівців, коштів недоотримано на 400 мільйонів. Для того, щоб не допустити негативні наслідки та попередити результати можливих підтоплень, що завдають непоправної шкоди області, майну жителів та інфраструктурі, вкрай потрібне відновлення гідротехнічних споруд. В області, щоб відновити систему протипаводкового захисту після стихійного лиха 2017 та 2019 років, потрібно 256 млн. 988 тис. грн, з яких потреба по Тячівському та Рахівському районах – 92 млн. 720 тисяч. А для забезпечення завдань протипаводкової програми у басейні річки Тиса на 2020 рік потрібно 206 млн. 300 тис. грн, з яких по Тячівському та Рахівському потреба становить 70 млн. 283 тис. грн.
Необхідні кошти для ремонту доріг
У 2017-2018 рр проведено частковий ремонт дороги «Іршава-Виноградів» на відрізках с. Великі Ком’яти – Онок. Сьогодні невідкладного ремонту потребує відрізок дороги в межах та від виїзду з м. Виноградів до в’їзду в с. Онок та ділянка в межах Заріччя Іршавського району. Рух важковагового транспорту в межах Виноградівського та Іршавського району Закарпатської області призвела до різкого руйнування дорожнього полотна дороги Т-07019, як наслідок – затори, аварійні ситуації, пошкодження житлових будинків. Невідкладного завершення потребує і автомобільна дорога загального користування місцевого значення Виноградів – Теково-Неветленфолу, що з’єднується з пунктом пропуску Дякову-Холмеу на українсько-румунському кордоні.
Створення та реконструкція пунктів пропуску з ЄС
Спорудження, облаштування , утримання міжнародних автомобільних пунктів пропуску в зоні діяльності Закарпатської митниці потребує додаткового фінансування, а саме: МАПП «Дякове» – 2 млн. грн, будівництво сервісної зони для вантажівок, що прилягає до міжнародного автомобільного пункту пропуску «Дякове» – 800 тис. грн.; будівництво МАПП «Яблунівка – Ремете (Гута)» та сервісної зони – 2 млн. грн.; будівництво пункту пропуску «Хижа – Тарна Маре» та ділянки очікування автомобілів – 2 млн. грн.; будівництво сервісної зони для вантажівок перед пунктом пропуску «Ужгород» для вантажівок та окремо для легковиків – по 800 тис. грн.; будівництво пункту пропуску «Паладь-Комарівці – Руське» та сервісної зони – 1 млн 200 тис. грн.; будівництво пункту пропуску «Забрідь-Уліч» та ділянки очікування автомобілів – 1 млн 200 тис. грн.; будівництво митної інфраструктури МАПП «Соломоново-Чієрна» – 2 млн. грн.; створення сервісної зони перед пунктами пропуску «Косино-Барабаш», «Дзвінкове – Лонья» – по 1 млн 200 тис. грн.; будівництво автомобільних пунктів пропуску «Велика Паладь – Нодьгодош» – 7 млн. грн., «Дийда – Берегдароц» – 2 млн. грн.; «Лубня – Волосате» – 1 млн . 200 тис грн.
Народні депутати, які направили звернення до Прем’єра, просять вжити невідкладних заходів у розгляді вказаних питань.
Джерело інформації: Новини ЗАКАРПАТТЯ