3 лютого 2012 року відбулася робоча зустріч з питань реалізації проекту Програми транскордонного співробітництва ЄІСП

Відповідно до плану заходів проекту Програми транскордонного співробітництва ЄІСП Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна “Подальший розвиток і гармонізація Верхнє-Тисайських українських і угорських програм розвитку протипаводкового захисту та створення інтегрованої системи прогнозування паводків із застосуванням моделей на основі ГІС” 3 лютого 2012 року відбулася робоча зустріч партнерів проекту та субконтрактора VIZITERV Kft. з метою обговорення питань щодо виконання роботи з приведення паводко-акумулюючих резервуарів на угорській та українській територіях до однієї системи.

Керівник проекту Чіпак Володимир інформував присутніх щодо основних заходів проекту, а також, що відповідно до результатів тендеру в січні 2012 року підписано договір з угорською проектною організацією VIZITERV Kft. на виконання робіт щодо приведення паводко-акумулюючих резервуарів на угорській та українській територіях до однієї системи. Керівник проекту звернув увагу присутніх, що як на українській, так і на угорській територіях протягом останніх років відбулись значні зміни в організації протипаводкового захисту, завдяки виконанню робіт з реконструкції протипаводкових дамб (на українській території) та введенням в експлуатацію двох польдерів на угорській території. Звичайно, ці заходи вплинуть на паводковий режим на українсько-угорському держкордоні. Тому, потрібно добре подумати яким чином гармонізувати заходи на обох територіях з метою досягнення позитивного ефекту, а не навпаки. Він також наголосив, що всім необхідно зрозуміти, що ми хочемо мати в кінцевому результаті і відповідно це вимагати від організації -субконтрактора.

Адже, результат цієї роботи має стати значним кроком вперед щодо застосування сучасних технологій у розвитку водного господарства. Оскільки ми отримаємо оперативну модель, що дасть змогу якісно і на сучасному рівні здійснити оцінку водогосподарської ситуації на річках, в тому числі і в період паводку, а також модель, яка на стадії проектування вже дасть можливість визначити ефективність роботи запроектованих гідротехнічних споруд.

Луцо Золтан, який представляв угорського партнера проекту, коротко ознайомив учасників зустрічі щодо виконання заходів проекту на території Угорщини. Відповідно до національного комплексного плану протипаводкового захисту (Плану Вашаргелі) в Угорщині знаходяться в стадії будівництва за рахунок коштів Європейського Союзу два акумулюючі польдери Берег (58 млн. м3) і Самош-Красна (120 млн. м3). Звичайно, це є дороговартісним будівництвом, але спорудження аккумулюючих польдерів визнано пріоритетним напрямком організації протипаводкового захисту в Угорщині як безальтернативний спосіб реагування на кліматичні зміни та небезпеки посух і паводків.

В Україні, державною Комплексною програмою протипаводкового захисту в басейні р.Тиса 2006-2015 роки передбачено будівництво 42 гірських сухих акумулюючих ємностей та 24 польдерів. Але, у зв’язку з недофінансуванням державної програми, будівництво ємностей знаходиться тільки на стадії проектування (4 сухі гірські ємності) і тільки в стадії будівництва знаходиться один польдер в районі сіл Вари-Четово.

Щодо заходів проекту з угорської сторони, то з метою оновлення національної протипаводкової програми нещодавно був оголошений тендер на виконання цих робіт, в результаті якого укладений договір з консорціумом організацій. Луцо Золтан зазначив, що на сьогодні головним завданням є підготовка даних для проведення моделювання, що необхідно завершити в першому кварталі цього року.

Враховуючи завдання, які ставить бенефіціар та партнерські організатори, субкотрактором було представлено графік виконання запланованих робіт, зазначено, які дані необхідно підготувати як бенефіціару, так і партнерам з метою проведення моделювання. Він також зазначив, що для моделювання дуже важливо – це достовірні і точні дані. Які вихідні дані будуть внесені в модель, такий результат ми отримаємо.

В результаті узгодження технічних завдань та термінів їх виконання, визначення відповідальних виконавців, експерти проекту як бенефіціара, так і партнерських організацій разом з субпідрядниками будуть працювати відповідно до графіків і завдань.

Поділитись: